Us heu plantejat mai les vegades que durant el dia utilitzem la llengua oral?  Moltíssimes més que l’escrita. Per això penso que dins una matèria de Llengua a Secundària no hi poden faltar activitats que treballin aquesta habilitat.

Però és tan difícil controlar els nervis! La respiració, les pauses, l’entonació, la posició del cos, els gestos… tot ajuda a l’hora d’exposar i un alumne pot tenir un contingut brillant però quedar totalment deslluït per no dominar aquestes tècniques, o a l’inrevés, un alumne que no hagi treballat gens, si gaudeix de grans dots teatrals pot tenir inflada la nota. Però això no només passa a l’institut. Passa durant tota la vida, en entrevistes de feina, conferències… Trobo que ens hem d’entrenar a superar les nostres pors. Sí, ho sento, parlar i escriure són fonamentals a la matèria i cal dominar les dues tècniques. M’hagués agradat tant que em donéssin eines de joveneta per vèncer la por a parlar en públic!

És per això que a la meva matèria mai no falten les exposicions orals. Sempre us facilito la graella d’avaluació perquè així tingueu clar en què heu de centrar-vos. Això en general us tranquil.litza i, si teniu dificultats en algun aspecte, puc ajudar-vos a millorar en aquest en concret. No dubteu a preguntar.

Pel que fa a la nota,  fa anys que poso dues notes a les exposicions: una de contingut i una altra d’expressió oral pròpiament dita, que comptabilitza a l’apartat de les habilitats lingüístiques. Deixo aquí el quadre que utilitzo desde fa anys per avaluar la vostra expressió oral. Ànims!

CUADRO VALORACIÓN EXPOSICIONES ORALES

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: